امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ | ۰۷:۴۴:۱۴  آخرین بروزرسانی : اردیبهشت ۶ام, ۱۳۹۴
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : جمعه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ | کد خبر : 62288
    ارسال خبر چاپ خبر
  •         بعد از قهرمانی ملی پوشان کشورمان در مسابقات بین المللی لوگزامبورگ انتظارات از تیم ملی اعزامی به مسابقات جهانی چین بصورت مضاعفی افزایش یافته است. آنچه مسلم است آوردگاه جهانی چین اساسا با مسابقات درجه چندمی همانند مسابقات بین المللی لوگزامبورگ که تمام بازیکنان حاضر درآن در رده بالای صد جهانی…

     

     

     

     

    بعد از قهرمانی ملی پوشان کشورمان در مسابقات بین المللی لوگزامبورگ انتظارات از تیم ملی اعزامی به مسابقات جهانی چین بصورت مضاعفی افزایش یافته است.

    آنچه مسلم است آوردگاه جهانی چین اساسا با مسابقات درجه چندمی همانند مسابقات بین المللی لوگزامبورگ که تمام بازیکنان حاضر درآن در رده بالای صد جهانی قرار داشته اند قابل مقایسه نیست.

    همانگونه که علاقمندان به رشته تنیس روی میز اطلاع دارند در مسابقات لوگزامبورگ، نوشاد عالمیان با رنکینگ ۱۰۰ جهان بعنوان سید اول مسابقات حضور داشته وموفق به قهرمانی شده است اما در آوردگاه بزرگ جهانی چین این وضعیت کاملا متفاوت بوده وچون این مسابقات در رده انفرادی برگزار می شود باید بپذیریم که در رده بندی جهانی ۹۹ بازیکنان قدرتمند جهان از نفر اول تیم ملی ما که در حال حاضر درجایگاه ۱۰۰ جهان می باشد جلوتر می باشند ضمن اینکه نوشاد تنها یکی از بازیکنان خوب کشورمان محسوب می شود که باید به این جمع نیما عالمیان و افشین نوروزی وپوریاعمرانی را نیز اضافه نماییم.

    واقعیت این است که تنیس روی میز ایران در آخرین رده بندی تیمی در پله ۳۳ جهان قرار داد و جایگاه ما در دسته دوم تیمهای جهان می باشد ومهمتر اینکه هنوز تیمهای اعزامی از تتمه افراد غیر پینگ پنگیها و منفعت طلبها در رنج اساسی به سر می برد.

    تنیس روی میز ایران در حد خود فعالیت داشته و انتظار از تیم ۳۳ جهان ویا بازیکنی از پله ۱۰۰ جهان باید متناسب با واقعیات موجود در نظر گرفته شود.

    بعد از قهرمانی ملی پوشان کشورمان در مسابقات بین المللی لوگزامبورگ شاهد انتشار خبرهایی در برخی رسانه ها بودیم که از این قهرمانی تحت عنوان قهرمانی جهان نام برده بودند که البته اگر این چنین اخباری برای کمک روحی به بازیکنان کشورمان باشد خوب اما اینگونه اخبار، در مسابقات جهانی چین فشار را بر بازیکنان ملی پوش مضاعف می کند همچنانکه انتظارات افکار عمومی را بصورت بی سابقه ای از ملی پوشان کشورمان بالا می برد.
    باید اذعان نماییم که گرچه در مسابقات لوگزامبورگ در بخش تیمی و انفرادی سکوی قهرمانی سهم ملی پوشان کشورمان گردید اما نکته مهم وواقعیت موجود این است که با توجه به محاسبات جدید فدراسیون جهانی وبه دلیل باخت نوشاد برابر بازیکنی که از لحاظ رده بندی از وی عقب تر بوده قطعا در رده بندی جهانی آینده با افت رنکینگ مواجه خواهیم شدالبته این وضعیت ممکن است برای بازیکنی همانند افشین نوروزی متفاوت باشد.

    تنیس روی میز ایران برای رشد و موفقیت نیازمند یک جراحی از نوع جهادی بوده وبا توجه به آنچه بر این رشته گذشته حالا حالا ها وبدون تغییرات اساسی نمیتوان کمترین انتظاری از ملی پوشان کشورمان را داشت.

    البته با روی کار آمدن احمد سعادتمند بعنوان سرپرست فدراسیون تنیس روی میز کارهای  بسیارخوبی صورت گرفته اما بدلیل اینکه نفرات ومهره های سیستم قبلی در استخوان بندی فدراسیون کماکان وجود دارند هیچ موفقیت وپیشرفت کلانی را با این وجود شاهد نخواهیم بود .

     

     

    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "انتظارات از تیم ملی در چین باید منطبق بر واقعیات موجود باشد"
    1. محمدرضا گفت:

      با سلام و احترام
      از شما و بازدید کنندگان گرامی دعوت می کنم از وب سایت ما و قالب های حرفه ای ( خبری ، سازمانی ، شرکتی و … ) آن دیدن نمایید.
      http://www.wpparsi.ir
      info@wpparsi.ir

    2. amidi گفت:

      با سلام باید واقع بین بود و پذیرفت که این ره که ما میرویم مسیری است که ما حداکثر بتوانیم سهمیه آسیای میانه رادر المپیک در رده آقایان حفظ کنیم .کمیته فنی،آمو.ش ،مربیان ،استانها ،و… باید احیا و از نخبگان دعوت شوند. اگر در مسابقات جهانی شانس با ما همراه باشد یکنفر را در جمع ۶۴ نفر برتر خواهیم داشت و یا حتی در ۳۲ نفر هم ممکن است . امااگر دو نفر را هم در جمع ۱۲۴ نفر داشته باشیم خوب کار کرده ایم.این یعنی فرسنگ ها دورتر از شعار کسب سکو در آسیا.

    3. بیژن غفاری گفت:

      باسلام
      بایدپذیرفت که بااین فجاایعی که سالهابرسراین رشته آمده یک شبه ویک ماهه
      یکساله قرارنیست اتفاقی بیفتد.مگرچه کاری انجام شده است چه برنامه ریزی
      انجام شده است اصولاچه کاشته ایم که برداشت کنیم البته این مشکل مختص پینگ پنگ
      نیست۹۰دزصدورزش مااین مشکل رادارد به امیدروزی که ورزش ماحیاط خلوت چسبیده های
      دولت وپینگ پنگ ماحیاط خلوت چسبیده های ورزش نباشد


    نظرات

    *

    code

    تازه ترین اخبار